12. decembra 2023
Smart City

Ako aplikácia smart city pomáha komunikácii mesta?

Author photo
Zoltán Szaniszló
CEO

Kvalita komunikácie medzi mestskými orgánmi a obyvateľmi výrazne prispieva k tomu, aby verejnosť vnímala efektívnosť samosprávy. Preto je dôležitým prvkom rozvoja inteligentného mesta zlepšenie a zefektívnenie komunikácie medzi obyvateľmi a vedením mesta.

Najväčšia výhoda smart city aplikácií spočíva v ich rýchlosti. Pomocou jedinej správy push môžu byť až tisícky ľudí upozornené na blížiaci sa výpadok elektriny alebo obecnú udalosť. Samosprávy získajú k doterajším klasickým mediálnym plochám (rádio, televízia, noviny) moderný nástroj, ktorý preferujú mladí ľudia, aby mohli svoje posolstvá sprostredkovať širšiemu publiku. V súčasnosti je veľmi ťažké osloviť mladých ľudí na iných mediálnych kanáloch, a preto je dôležité poskytnúť im možnosť podieľať sa na rozhodovacích procesoch, ktoré preferujú v aplikácii, aby mali pocit, že sa oplatí stiahnuť si aplikáciu a zostaňte v nej aktívni. Z hľadiska dlhodobej životaschopnosti osady je angažovanosť mladých ľudí nevyhnutná. Preto treba zdôrazniť, že aplikácia nie je len užitočným spoločníkom na odovzdávanie správ určených pre masy.

Pomocou funkcie dotazníkov majú obyvatelia možnosť sprostredkovať svoju spätnú väzbu a názory priamo predstaviteľom mesta, čím sa cítia viac zapojení do rozhodovacích procesov. Vedenie miest môže potom z týchto spätných väzieb vyvodiť dôležité závery a názory zdieľané tu môžu byť základom pre následnú centrálnu komunikáciu.

Aplikácia smart city môže byť aj dôležitou súčasťou komunikácie podujatí samosprávy, najmä ak sa daná udalosť dotýka len malého regiónu v rámci sídliska, ktorý by mal byť informovaný individuálne, napríklad adresne. To zahŕňa okamžité informácie o mimoriadnych udalostiach a problémoch verejnoprospešných služieb, ale rôzne funkcie aplikácie (Novinky, Udalosti, push správy) možno využiť aj na propagáciu mestského vianočného podujatia.

Pre miestnych podnikateľov väčšia viditeľnosť, ktorú poskytuje mestská karta, funguje ako akási bezplatná reklama v aplikácii. Zabezpečením tohto vzhľadu môžu predstavitelia miest pôsobiť autentickejšie ako partneri miestnych podnikateľov pri komunikácii.

Sídlisko si môže vytvoriť aj vlastný komunikačný kanál s turistami pomocou aplikácie smart city, s informačným menu vytvoreným špeciálne pre nich, hravou prezentáciou turistických atrakcií a využitím inteligentných lavičiek, ktoré využívajú rozšírenú realitu – tieto funkcie integrujeme do mestská aplikácia podľa potreby.

Rýchla náprava vzniknutých problémov alebo takmer okamžité vyvrátenie nepravdivých tvrdení týkajúcich sa samosprávy sa počas kampane, akou je kampaň samosprávy, môže pomocou aplikácie dostať k miestnym voličom skôr, takže aplikácia smart city môže byť tiež užitočným doplnkom PR aktivít samosprávy.

Podmienkou vyššie uvedeného samozrejme je, aby si obyvatelia aplikáciu skutočne stiahli a používali. Preto samosprávam, ktoré si aplikáciu smart city objednali, poskytujeme úvodnú kampaň propagujúcu používanie aplikácie ako doplnkovej služby. Zvýšením počtu aktívnych používateľov môžu samosprávy využiť nový komunikačný kanál na cielené oslovenie miestnych obyvateľov o témach, ktoré sa ich konkrétne dotýkajú a zaujímajú.