Konfigurátor auta Lincoln časť I, hardvér a koncept
Existuje tradícia konfigurácie automobilov. Dokonca aj mierne zvedaví ľudia túžia preskúmať hravosť prispôsobenia a snívať pri tom. Sú to práve tieto sny, ktoré sú najdôležitejším aspektom pri kúpe auta. Pomáha stanoviť si ciele, pomôže pohrať sa s myšlienkou. A čím viac presviedča našu myseľ svojou realitou, rozmanitosťou funkcií a možností, tým väčší vplyv má na naše životy.

Preto sme veľa rozmýšľali nad tým, čo chýba dnešným konfigurátorom. Dobre poznáme riešenia všetkých významných značiek. Bez podstatných výnimiek je založený na sekvenciách obrázkov generovaných na strane servera. V dôsledku toho sa v našom prehliadači na akomkoľvek počítači pomaly objavia rámčeky od štvorcových po obrázky s plnou šírkou. Bez ohľadu na výkon počítača návštevníka je eliminované riziko sledovania pod nesprávnym uhlom. Jedna vec je však vážna a bežná, zväzuje nám ruky a naše predstavy.
Na našu tabuľu sme nakreslili základy systému, ktorý počnúc virtuálnou realitou cez rozšírenú realitu spolu s inštalovateľnými aplikáciami funguje synchrónne aj v prehliadačoch, s kompletným užívateľským zážitkom.
Lepšie či horšie skúsenosti s virtuálnou realitou má takmer každý. Povedzme si úprimne, počiatočný whao faktor po pár minútach „nešikovnosti“ prudko klesá. Pohľad je nevoľný, cikcak, nevyvinutý. Väčšina scén VR je sama o sebe vzrušujúca len vďaka efektu, ktorý vypĺňa prvé „zorné pole“, hoci na počiatočných zariadeniach sú naše oči obmedzené na značné limity. Ako môžeme prekonať tieto nepríjemnosti a zmeniť VR na pohodlné snívanie?
Začnime od základov. „VR choroba“ dolieha na tých čo i len trochu citlivých, a tak naše telo vyhodnotí klam nášho mozgu, ako keby sme sa otrávili. Náš interný výskum a medzinárodné štúdie už poskytli odpoveď na to, ako sa tomu všetkému môžeme vyhnúť. Základom všetkého je mať 90 FPS na oko, aby bolo oneskorenie čo najmenšie. Tu je potrebné poznamenať, že bezšnúrové riešenia sa oneskorujú práve natoľko, že hoci si to nevšimneme, naše žalúdky sa začnú hýbať. Nehýbte používateľom v scéne, ak je to potrebné, pred premiestnením ju stmavte a potom scénu vyblednite. Aj keď som presvedčený, že používateľ by mal byť obmedzený na čo najmenšiu interakciu a pohyb v priestore. Zabudnime na teleport, akýkoľvek prvok, ktorý si vyžaduje vysvetlenie. Robte všetko intuitívne, ako by ste to robili v skutočnom živote!
Dnešné HMD (Head Mounted Display) zariadenia stále vzhľadom na možnosti hardvéru narábajú s pozorovacím uhlom a rozlíšením opatrne, práve kvôli spomínanej aktualizácii a oneskoreniu. Podívaná a stabilita budú ešte dlho nepriateľmi, preto sme tu. Optimalizácia scén a vysoká úroveň znalosti limitov hardvéru vytvárajú našu konkurenčnú výhodu a dávajú nám tak priestor na ďalší výskum. Z roka na rok je vidieť pomalý pokrok v duchu rozširovania zorného uhla a rozlíšenia obrazoviek. Top je dnes určite Quest Meta Pro Úprimne povedané, je to prvá súprava, ktorú som bol ochotný nosiť dlhšiu dobu. ako prečo? Príďte k nám do kancelárie a ja vás rád predstavím!
Ďalšou skvelou schopnosťou Meta Pro je, že sa môže spoľahnúť na externý zdroj s takmer nepostrehnuteľným oneskorením. Potom funguje ako zobrazovacie zariadenie. Sekera samotná sa teda už nesnaží vytlačiť rámy z fotorealistickej scény. Vďaka vhodnému hardvéru (až do 4090 RTX) poskytuje vizuálu veľkú slobodu.
Toľko k základom. Ale ako sa z toho stane konfigurátor auta? Viac o tom v ďalšej časti.